TUOMI KUKKII 14.5.2023


 14.5.2023 JUHLITAAN ÄITIENPÄIVÄÄ JA monenlaisia juhlia tänään ja tulevana kesänä, tuomi ja valkovuokot kukkivat yhtä aikaa, luonto herää eloon, valkoinen on puhtauden ja uskollisuuden väri. Raamattu sanoo Jeesuksen omista että: ,
"olisimme moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset tämän kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niin kuin tähdet maailmassa
"fil.2:15. "Ja jokainen joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niin kuin hän on puhdas"
1joh.3:3 niin kuin Hän Jeesus on puhdas.

Kun ihminen tulee uskoon eli  uudestisyntyy Pyhästä-Hengestä, hänestä tulee silloin Jumalan lapsi, hän on silloin myös uusi luomus Jeesuksessa, se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on sijaan tullut, uusi luomus silloin haluaa tehdä hyviä asioita, välttää kaikkea sitä mitä maailma antaa, välttää tekemästä syntiä tahallaan, koska Jeesus on silloin elämän Herra, ja häntä tahdotaan  palvella ja tehdä hänen tahtonsa kaikessa, uskovissa riippuu kiinni silti se vanha ihminen, mutta Raamatussa on ohjeita tähänkin miten voimme hallita sitä, 

1Moos.4:7 "Eikö niin, jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi: mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä".

Omassa voimassa ei tarvitse kulkea Jumalan lapsena, Jumala antaa voiman hallita omaa elämäämme, vaikka synti väijyy joka päivä sydämemme ovella, mutta halumme on elää Jumalan mielen mukaan, synnittömiä ei meistä tulee koskaan täällä maailmassa, sen tähden meillä on mahdollisuus saada syntimme anteeksi, kun vain kadumme ja pyydämme anteeksi  Jumalalta ja toisilta ihmisiltä. Halu on tähän puhtauteen, josta Jumalan sana puhuu meille,

"Jaak.3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä ,taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele". 

Sydämessä on Pyhä-Henki, joka muistuttaa meitä kaikesta, meidän tehtävä on  pyrkiä elämään rauhassa ja nuhteettomasti ihmisten kanssa, myös  täydellisyyteen Jeesuksessa veren voimassa.

 1Joh.1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen, ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä"

 Meitä kehoitetaan olemaan myös uskollisia kuolemaan asti, niin saamme elämän kruunun, jonka Jumala on luvannut niille jotka rakastavat häntä."Jaak.1:12

ILM.2:10 ..."OLE USKOLLINEN KUOLEMAAN ASTI, NIIN MINÄ ANNAN SINULLE ELÄMÄN KRUUNUN"

  
                                                LUMME LÄNKIPOHJAN LAMMELTA.(OMA KUVANI)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

TERVETULOA KASTEPILVI BLOGIIN!

ÄLÄ OTA SITÄ !

KIRJETÄ ISRAELISTA